Enrique Iglasias

نام کامل :Enrique Miguel Iglesias Preysler    


نام مادر: Isabel Preysler Arstria

 

نام خواهر و برادر : Chabeli and Julia Jose


نام پدر : Julio Iglesias


تاریخ تولد : 8 می ، 1975


محل تولد : مادرید


وی پسر خواننده معروف اسپانیایی یعنی Julio Iglesias می باشد.

در سال 1982 مادر وی او و برادر و خواهرش را برای زندگی در میامی همراه پدرشان فرستاد.

هنگام زندگی در آنجا انریکه در معرض 3 فرهنگ و جلوه ی موسیقی جداگانه قرار گرفت : Hispanic, European, and American ( اسپانیایی ، اروپایی و آمریکایی)

ایگلسیاس کار حرفه ای خودش رو از هنگام حضور در مدرسه ی خصوصی Gulliver شروع کرد ؛ مدرسه ای بسیار با پرستیژ و خوب در میامی.

او خوانندگی اش را با پشتیبانی شرکت Hello, Dolly شروع کرد.

 

     

 

انریکه در حالی تمرین خوانندگی اش را شروع کرد که خانواده اش از این موضوع بی خبر بودند.

بعد از یکسال او شروع به خواندن رشته بیزینس در دانشگاه میامی کرد و در همین زمان تصمیم گرفت که به پیروی از علاقه ی شدیدش به خوانندگی بپردازد.

او ابتدا فروش آهنگ هایش را تحت عنوان خواننده ای ناشناس در آمریکای مرکزی شروع کرد و چون نمی خواست از نام خانوادگی اش بعنوان نام هنری استفاده کند خود را Enrique Martinez نامید و سپس از علاقه ی شدیدش به خوانندگی به والدینش گفت و به تورنتو سفر کرد ؛ جایی که هیچکس وی را نمی شناخت و بدین واسطه توانست فقط روی موسیقی تمرکز کند و به ضبط موزیک 5 ماه اش بپردازد.


این ضبط 5 ماهه همان آلبوم اول Enrique بود(1995) که توانست در 3 ماه بیش از یک میلیون فروش کند که این باعث شد وی رکورد طلایی را در پرتقال ثبت کند(در عرض 7 روز) و در این تاریخ این آلبوم بیش از 6 میلیون در سراسر دنیا فروش کرده است.

جالب است بدانید که وی آهنگی از گوگوش بنام باور کن رات نیز در اوایل خوانندگی به همراه بعضی آهنگ های پدرش خوانده است.

آلبوم دوم یعنی Vivir در سال 1997 از فروش بیش از 5 میلیون نسخه در سراسر دنیا بهره مند شد و وی اولین تور جهانی اش را به پشتیبانی Elton John, BruceSpringsteen, and Billy Joel به راه انداخت.در طول 3 سال انریکه بیش از 17 میلیون نسخه ی زبان اسپانیایی فروش کرد ؛ بیش تر از هر خواننده ای که در آن دوره بود ( بیشترین فروش وی در آمریکا ( U.S ) بود.


انریکه جایزه ی جشنواره Grammy در سال 1996 برای بهترین ایفا کننده ی زبان لاتین را از آن خود کرد.

 

جوایز دیگری نیز به نام های 1996's Billboard Artist of the Year, Billboard's Album of the Year for Vivir, two American Music Awards, a World Music Award, eight Premio Lo Nuestro awards, two ACE Performer of the Year awards, and ASCAP prizes for Best Composer of 1996 and 1997, in addition to countless accolades around the world در آن دوره را از آن خود کرد.

 

در سال 1998 وی اولین آلبوم خود در قالب زبان انگلیسی را با اسپانسرینگ شرکت معروف Interscope روانه ی بازار کرد. این آلبوم در 32 کشور با شانی بالا به فروش کلی بیش از 23 میلیون نائل شد.

در سال 2001 وی آلبوم های follow-up, Escape را روانه ی بازار کرد و به تبع آن در دو سال پیاپی آن ؛ آلبوم های خود را به زبان انگلیسی - اسپانیایی امتحان و ارائه کرد.

4 سال بعد انریکه با تک آهنگ Do You Know آلبوم جدید و آخر خود یعنی Insomniac را معرفی کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد